Legfrissebb híreink


Differenciáltan fejleszteni? Lehetséges! – interjú Dr. K. Nagy Emesével

Differenciáltan fejleszteni? Lehetséges! – interjú Dr. K. Nagy Emesével

Múlt héten szakmai tájékoztatót tartottak a Komplex Alapprogram (KAP) munkatársai a programot bevezető intézményvezetőknek. Ennek kapcsán Dr. K. Nagy Emesével a Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportban (DFHT) tanulási stratégiájáról, az eddigi tapasztalatokról, illetve nemzetközi példákról beszélgettünk.

Hogyan neveljünk művészettel?

Hogyan neveljünk művészettel?

Tudjuk, mit jelent az, hogy művészettel nevelés? Vajon kis festőket, szobrászokat, írókat, színészeket, táncosokat képeznének a Komplex Alapprogramban? Mi a helyzet akkor, ha a gyermekem kifejezetten ügyetlen a készségtárgyakban? Írásunkban tisztázunk néhány felmerülő kérdést, és kicsit szemügyre vesszük a Művészetalapú alprogramot.

Hogyan kovácsoljuk össze az osztályt?

Hogyan kovácsoljuk össze az osztályt?

Az osztálykirándulások különösen jó alkalmat adnak arra, hogy a gyerekeket egy összetartó, egységes, egymást szerető és tisztelő, egymás számára biztonságot nyújtó közösségé formáljuk. Ehhez sok minden kell, és most nem is célunk végigmenni a folyamat lépésein, de három olyan csapatépítő játékot ajánlunk, ami megkönnyítheti, vagy beindíthatja a pozitív folyamatokat.

Kétnapos szakmai tájékoztatót tartottunk intézményvezetőknek

Kétnapos szakmai tájékoztatót tartottunk intézményvezetőknek

2019. április 24-25. között Intézményvezetői Felkészítőt tartottak a Komplex Alapprogram (KAP) munkatársai a programot 2020-ban bevezető intézményvezetők számára a Pest megyei Bugyiban.

Csoportmunka, éljen! De hogyan alakítsunk csoportokat?

Csoportmunka, éljen! De hogyan alakítsunk csoportokat?

A Komplex Alapprogram alapvető módszertana a Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportban. A módszer egyik központi eleme, hogy a diákok kis csoportokat alkotnak, abban közösen tevékenykednek, különböző tisztségeket látnak el a csoporton belül, és a csoport munkáját végül közösen prezentálják a többieknek. De hogyan alakítsunk gyorsan, ötletesen csoportokat? Milyen játékok lehetnek ebben hasznosak számunkra?