Tájékoztató workshopot tartottunk intézményvezetőknek

Az egri Eszterházy Károly Egyetemen 2019. szeptember 5-én intézményvezetői tájékoztató workshopot tartottak a Komplex Alapprogram (KAP) munkatársai. A rendezvény célja volt, hogy azon intézmények vezetői, ahol az előző, 2018/2019-es tanévben már sikeresen megvalósították a Komplex Alapprogramot, megoszthassák egymással tapasztalataikat és tájékozódjanak a programban történt változásokról.

A szakmai nap során dr. Révész László, a Komplex Alapprogram szakmai vezetője beszélt a KAP céljáról, megvalósításának lehetőségeiről, az elmúlt időszak tapasztalatairól. A Komplex Alapprogram idén lép a harmadik, lényegében a fő szakaszába, mely az országos elterjesztéssel egyúttal a projekt a legjelentősebb, leglátványosabb része. A fejlesztés, a program kidolgozása megvalósult, 68 iskola vezette be 2018 szeptemberében a Komplex Alapprogramot, ami igen jelentős szám. Most, a kiterjesztés szakaszában, tehát 2019 szeptemberében 140 olyan iskola lép be a programba, amelyet az Eszterházy Károly Egyetem szakmai csapata képzett ki, így több mint 200 iskolában fog működni a program.

A Komplex Alapprogram Szakmai Támogatórendszeréről (SZTR) és azok előnyeiről Jobbágy Zsuzsa, az SZTR munkacsoport-vezetője adott elő. Az intézményi bevezetés előtt a Komplex Alapprogram munkatársai intézményvezetői tájékoztatókat szerveznek, melyek során kétnapos rendezvényeken ismerkedhetnek meg a KAP-pal a program iránt érdeklődő intézményvezetők. A KAPOCS-iskolahálózat célja, hogy összefogja a programot megvalósító intézményeket és szakmai fórumot biztosítson az iskolahálózat tagjai számára – mondta el Jobbágy Zsuzsa. Ezen intézmények pályázhatnak az Élménysuli címre, vagyis olyan intézményekké válhatnak, amelyek mintaszerűen valósítják meg a Komplex Alapprogramot. Szakmai napokat is szervez a munkacsoport, ezekre ősszel és tavasszal kerül sor. Ilyenkor DFHT-KIP órákat és alprogrami foglalkozásokat tekinthetnek meg a résztvevők, majd az iskolák is bemutatkoznak egymásnak, beszámolhatnak saját tapasztalataikról. Jelenleg több mint 100 szakmai támogató segíti a pedagógusok munkáját, 90 intézményi workshopot tartottak, 120 DFHT hospitálás és 70 alprogrami hospitálás valósult meg az elmúlt időszakban.

A Komplex Alapprogram képzési rendszeréről és a bevezetéssel kapcsolatos tudnivalókról Hollóné Bódi Katalin, a KAP Országos Pedagógusképző és -továbbképző Központjának igazgatója beszélt. Mint elmondta, a képzéseket úgy ütemezték, hogy azok az iskolai bevezetésekhez igazodjanak. A Komplex Alapprogramot 2018 szeptemberétől bevezető iskolák esetében tavaly került sor a képzésekre, decemberig összesen 463 valósult meg, a programot 2019 őszén bevezető iskolák pedagógusainak ez év januárjától júniusáig összesen 269 képzést tartottak a KAP szakemberei. Mindegyik képzés 30 órás, az alprogrami képzéseket a KAK és a DFHT képzései után ajánlott elvégezni. Az alapképzéseken az egész tantestület részt vesz, ezután lehet választani két tetszőleges alprogrami felkészítést. A képzések 20 kontaktórából és 10 távoktatásos modulból állnak. Ezek mind akkreditált továbbképzésnek minősülnek, tehát a pedagógus-előmeneteli rendszerbe is beszámíthatóak.

A nap végén lehetőség nyílt kérdések feltevésére is, melyekre elsőkézből, a Komplex Alapprogram munkatársaitól kaphattak válaszokat a résztvevők.