Legfrissebb híreink


Csoportmunka, éljen! De hogyan alakítsunk csoportokat?

Csoportmunka, éljen! De hogyan alakítsunk csoportokat?

A Komplex Alapprogram alapvető módszertana a Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportban. A módszer egyik központi eleme, hogy a diákok kis csoportokat alkotnak, abban közösen tevékenykednek, különböző tisztségeket látnak el a csoporton belül, és a csoport munkáját végül közösen prezentálják a többieknek. De hogyan alakítsunk gyorsan, ötletesen csoportokat? Milyen játékok lehetnek ebben hasznosak számunkra?

Elindult a regisztráció a Nemzetközi Konferenciára

Elindult a regisztráció a Nemzetközi Konferenciára

Újabb mérföldkőhöz érkezett programunk. Május 24-25. között neves szakemberek, remek hangulat, szakmai lehetőségek várják a regisztráló vendégeinket az első Nemzetközi Konferenciára a Komplex Alapprogram életében.

Mától négy újabb kiadvány segíti a pedagógiai munkát

Mától négy újabb kiadvány segíti a pedagógiai munkát

A Komplex Alapprogramban nagyon fontosnak tartjuk, hogy mindig megfelelő, naprakész és folyamatos támogatást nyújtsunk a programban részt vevőknek. Ennek érdekében négy új segédanyagot készítettünk Önöknek azért, hogy megkönnyítsük a mindennapi munkát. A kiadványok a részt vevő intézmények pedagógusainak egy egyszerű regisztráció után térítésmentesen letölthetőek a Tudástárból (https://tudastar.komplexalapprogram.hu).

Hogyan mérjük a Komplex Alapprogram eredményességét? (2. rész)

Hogyan mérjük a Komplex Alapprogram eredményességét? (2. rész)

Egy héttel ezelőtt, interjúnk első részében Török Balázst, a Komplex Alapprogramon belül működő Mérés, Értékelés Munkacsoport vezetőjét kérdeztük attól, hogyan is dolgozik a munkacsoport, milyen mérési módszereket alkalmaznak és miért elengedhetetlen ennek a feladatnak a megvalósítása. Ez alkalommal az eddigi eredményekről és a jövőbeli tervekről lesz szó.

Tanulni a költészet napján? Igen!

Tanulni a költészet napján? Igen!

A pedagógusi munkát nagyban segítheti, ha olyan, mindennapi eseményekhez, jeles napokhoz, ünnepekhez kötjük az adott óra tartalmát, melyet valahonnan máshonnan is ismernek a diákok. Lehet ez egy országos esemény, egy sportesemény, egy híres film, egy számítógépes játék, akár egy instagramos influencer legutóbbi megszólalása, vagy akár a költészet napja, amit április 11-én ünneplünk országszerte.